Často kladené otázky


Co dělat, pokud spadne počítač či prohlížeč

Může se to stát. Na vině je většinou výkon počítače nebo připojení, někdy se váš prohlížeč zcela zahltí mnoha úkony a někdy se uživatel prostě jen „uklikne“. Důležité je ve všech případech jedno pravidlo: NEPANIKAŘIT. V drtivé většině případů data někde jsou, jde jen o to vědět, jak se k nim dostat. Je to jednoduché, prostě zkuste Automatickou zálohu. Ale pěkně po pořádku:

Můžete použít vlastní zálohu, kterou jste vytvořili pomocí tlačítka „Uložit“. Musíte být přihlášeni (pokud ji máte, pak jste přihlášeni byli, proto se znovu přihlaste), klikněte na ikonku Přihlášení (vpravo nahoře) a poté „Projekty“. Zde vyberete požadovaný projekt a kliknete na „Editovat“. Odtud se dostanete přesně do bodu uložení.


POZOR při vkládání textu k fotodárkům!

Při psaní doprovodných textů k fotodárkům nepoužívejte speciální znaky jako jsou smajlíci, srdíčka a jiné. Tyto znaky se bohužel při výrobě nevytisknou správně.


MUSÍM SE REGISTROVAT?

Ano. Bez registrace nebudete moct dokončit objednávku. Pokud jste registrovaný a přihlášený uživatel, máte možnost ukládat rozdělanou práci na produktu, znovu objednat a případně upravit již objednaný produkt bez nutnosti tvořit jej znovu. Pavio umožňuje průběh práce na produktu nebo hotový produkt ukládat do Vašeho profilu a Vy se tak k nim kdykoliv bez problému dostanete. Dále máte jako registrovaný uživatel možnost získat a následně použít dárkové a slevové šeky.


ODKUD MOHU FOTOGRAFIE NAHRÁT?

Fotografie můžete nahrát přímo z Vašeho počítače, z mobilního telefonu pomocí QR kódu, ze sociální sítě Facebook nebo prostřednictvím Google fotek. Pokud jste u nás na e-shopu již nějaký produkt tvořili, můžete nahrát fotografie i ze svých ostatních projektů.


JAK KVALITNÍ FOTOGRAFIE MUSÍM MÍT?

Ideální fotografie jsou v rozlišení nejméně 5Mpix. Toto rozlišení dnes nabízí běžný fotoaparát nebo mobilní telefon.


JAKÉ JE TŘEBA MÍT ROZLIŠENÍ FOTOGRAFIÍ?

Ideální rozlišení je 300 dpi pro rozměr, který si chcete nechat vytisknout (fotografie 5 MPx jsou dostatečné pro formát A4 i A3). Fotky z běžných mobilních telefonů (2 MPx) nebo obrázky z internetu jsou pro kvalitní tisk nevhodné, editor Vás upozorní na nízkou kvalitu, ale produkt můžete objednat.


JAK VELKÉ JSOU FOTOGRAFIE V KALENDÁŘÍCH?

Rádi byste si připravili fotografie přesně na rozměr tak, aby v editoru nebyly dále ořezávány? Skutečná velikost fotografií, které pak budou na kalendářích vytištěny, závisí na velikosti kalendáře (A3/A4), orientaci (výška/šířka), zvoleném motivu kalendáře (např. "Se jmény" apod.) a pak konkrétnímu rozložení stránky (ikonky v editoru). Vzhledem k množství motivů a kombinací nelze zde v úplnosti vypsat všechny rozměry, pokud vás tato informace zajímá, neváhejte nás kontaktovat a rádi vám přesné rozměry fotografií sdělíme.


JAKOU TECHNOLOGIÍ TISKNETE?

K tisku používáme laserový produkční digitální stroj Xerox C75. Tiskneme na certifikované lesklé i matné papíry Xerox.


JSOU FOTKY PŘED TISKEM NĚJAK UPRAVOVÁNY NEBO AUTOMATICKY DOOSTŘOVÁNY?

Vaše fotografie nejsou nijak upravovány ani doostřovány. Fotografie jsou tištěny v takové kvalitě, v jaké nám je dodáte. Pamatujte tedy na to, že pokud dodáte nekvalitní fotografii, bude také tak otištěna na Vašem fotoproduktu. Všechny naše tiskové stroje však prochází neustálou kontrolou a kalibrací barev s požadavkem na co nejlepší kvalitu tištěných fotoproduktů tak, aby jste byli s výsledkem naší práce spokojeni.

Pokud si chcete fotografie lehce doupravit sami můžete to provést přímo v našem editoru. Po kliknutí na požadovanou fotografii vyberte v menu ikonku kouzelné hůlky. Poté se vám otevře menu s úpravou světlosti, kontrastu a sytosti nebo si můžete zvolit požadovaný efekt z naší nabídky. 

FOTOGRAFIE V OBJEDNANÉM PRODUKTU NEVYPADAJÍ ÚPLNĚ STEJNĚ JAKO NA VAŠEM MONITORU

Barvy, kontrast a expozice tisknutých fotografií se mohou do určité míry lišit od toho, co vidíte na Vašem monitoru. Je to dáno tím, že každý monitor disponuje jiným nastavením barev a kontrastu, či jinou intenzitou podsvícení. Na některých monitorech se tak fotografie mohou jevit světlejší a barevně přesycené, než jak jsou ve skutečnosti pořízeny. Pokud chcete mít zaručeno opravdu kvalitní podání Vašich fotek na našich produktech, dbejte na to, aby Vámi dodané fotografie odpovídaly požadavkům na kvalitu výsledného produktu. Tomu pomůžete také tím, že fotografie dodatečně upravíte ve Vašem počítači. Například retuše červených očí, doostření detailů nebo zesvětlení podexponovaných fotografií.


JAK DLOUHO JSOU MOJE DATA ULOŽENA?

Z kapacitních důvodů není možné uložená data schraňovat déle než 45 DNÍ. Poté budou u nás uložená data smazána, resp. rozložení včetně textů zůstane, ale nahrané fotografie budou z kompozice smazány. Pokud jste však zakázku dokončili a my ji vyrobili, jsou data zálohována po dobu 400 dní. Taková data nelze znovu upravovat, ale je možné je beze změn např. dovyrobit. V případě zájmu nás neváhejte kontaktovat.


UKLÁDÁNÍ PROJEKTU

Větší projekty jako fotoknihy není snadné vytvořit najednou, proto náš editor dovoluje možnost ukládání rozdělané práce. Tato funkce však má svá omezení, jelikož veškerá práce probíhá on-line pomocí prohlížeče, přesto prakticky vše je někde uloženo a následující řádky vám pomohou se rychle zorientovat.

Klasické ukládání

V jakékoli fázi práce můžete svůj projekt uložit pomocí tlačítka „Uložit“ vpravo nahoře. Tato funkce nahraje na náš server rozložení a umístění fotografií a textu i fotografie samotné. K tomuto uloženému bodu se můžete kdykoli vrátit kliknutím na ikonku Přihlášení (vpravo nahoře) poté „Projekty“ a u vybraného projektu „Editovat“.

+ VÝHODY   Bezpečné uložení na delší dobu, nezávislé na konkrétním zařízení (můžete začít na domácím počítači a dokončit třeba na tabletu) a nezávislé na dočasných souborech vašeho prohlížeče (cookies). Můžete mít takto rozpracováno více různých projektů stejného typu.

- NEVÝHODY   POZOR! Pokud používáte tuto funkci pro průběžné ukládání, počítejte s tím, že nahrání nových fotografií může trvat déle (v závislosti na připojení, ale klidně i desítky minut), proto po stisknutí tlačítka budete moci pokračovat v práci teprve až se fotografie nahrají.

Automatické ukládání

V určitých fázích projektu dochází k automatickému ukládání projektu. MUSÍTE BÝT ALE OD ZAČÁTKU TVORBY PŘIHLÁŠENI! Pokud se přihlásíte později nebo ze stránky odejdete bez přihlášení, projekt nebude uložen.


JAK UPLATNÍM SLEVOVÉ KÓDY?

V prvním kroku vašeho košíku uvidíte pole „SLEVOVÉ KÓDY“. Zde vyplníte slevový kód, který v současné době platí. Po vložení kódu se vám automaticky aktivuje sleva, na kterou byl slevový kód vydán. Pozor na časovou platnost slev, pokud vložíte kód po termínu platnosti, nebude již kód funkční.


MOHU ZAKÁZKU STORNOVAT?

Platně objednanou zakázku lze stornovat do 24 hodin od obdržení zprávy od vytvoření objednávky.
Po obdržení zprávy o zpracovávání objednávky již zakázku nelze stornovat.
V případe, že chcete zakázku stornovat, připravte si číslo objednávky a zavolejte na telefon: 737 791 066 nebo pište na e-mail: info@pavio.cz.


OPĚTOVNÉ OBJEDNÁNÍ ZAKÁZEK

Znovu objednat předchozí zakázku je možné a velmi jednoduché. Po přihlášení klikněte vpravo nahoře na symbol panáčka a zde na „Objednávky“. Zde vidíte historii svých objednávek, které můžete znovu objednat kliknutím na tlačítko u zvolené objednávky. Pokud chcete objednat jen některé produkty z dané objednávky jednoduše vymažte z košíku všechny produkty, které znovu objednat nechcete a ponechte jen ty, které doobjednat chcete.